Vi bygger relationer till varumärken

Och eftersom personer också är varumärken så innefattas även dessa.

All bra Public Relations (PR) bygger på timing. Det är när rätt kommunikation når rätt mottagare vid rätt tillfälle, med ett anslag och en form som påverkar uppfattning och synsätt: gentemot en produkt, ett företag eller ett varumärke.

  • Målinriktad PR med mätbara resultat.
  • Produktion av pressmeddelanden, pressmappar, broschyrer och nyhetsbrev.
  • Rapporter, research och kartläggningar.
  • Medieträning i tv-studio och annan utbildning.
  • Tidningsproduktion

Marknads-PR: Vi stödjer marknadsföringen av uppdragsgivares produkter och tjänster. Vi arbetar bland annat med varumärkesstrategi, framtagning av kreativa kampanjer, produkt-/konceptlansering och aktiviteter i traditionella och sociala medier. Samarbetet med vår reklambyrå är intensivt.

Content management:Vi tar det redaktionella ansvaret för våra kunders webbplats, broschyr, nyhetsbrev, medlemstidning och liknande mediekanaler. Ansvaret sträcker sig oftast från idé till produktion och förvaltning.

Retorik: Hur gör du för att retoriskt kunna nå fram med ditt budskap? Retorikträning innebär bland annat talskrivning, talspråk, kroppsspråk, presentationer med bland annat tekniker och övningar från teatern. Här ingår också medieträning.Hur man tar och behåller initiativet när man möter media och journalister kommunikation. Syftet med en medieträning att stärka den egna säkerheten i intervjusituationer och att förhindra att bli överkörd.

Kriskommunikation:För att skydda personal, företag och varumärke. När en person i företaget, eller hela företaget eller organisationen, står inför en kris är det klokt att anlita en extern rådgivare som kan se saken klart och utifrån. När drevet går gäller det att agera snabbt och beslutsamt. Som PR-byrå kan vi även ge konkreta råd och lägger snabbt upp en strategi för att minimera eventuella skador på företag och varumärke.

Sociala medier:Vi hjälper våra kunder med sociala medier. Det är ofta vårt uppdrag att lägga fram en strategi för att nå bästa tänkbara resultat och effekt. PR-byrån kan även hjälpa till att driva olika kampanjer på sociala medier.

Exempel på aktiviteter på sociala medier:

  • Skapar innehåll till sociala kanaler
  • Sköta publicering
  • Strategiskt följa och avfölja
  • Ökar följets storlek med rätt människor
  • Hanterar tvåvägsdialogen
  • Hanterar social kundtjänst och ärendehantering
  • Uppmuntra engagemang och feedback
  • Eventuella annonsprogram

Omvärldsanalys och bevakning: Innebär bevakning av tidningar, tv, radio och sociala medier. Vi noterar och reagera snabbt på händelser i omvärlden som berör våra kunder. Genom att bevaka press och sociala medier agerar vi snabbt på nyheter i omvärlden. Omvärldsbevakning är även bra för att se vilka som t.ex. tar upp ett pressmeddelande som vi skickat ut till press. Omvärldsanalys innebär också analys av händelser och hur de kan påverka vår kund.

Presskontakter:Vi arbetar strategiskt för att etablera kontakter med journalister, bloggare, andra företag och opinionsbildare. Vi kan även framställa medielistor med medier och journalister som kan vara intressanta för kunderna.

Sökmotoroptimering viktigt för företag

Sökmotoroptimering (SEO) är processen att påverka synligheten för en webbplats eller en webbsida i en sökmotors obetalda resultat - ofta kallade "naturliga", "organiska" eller "förtjänade" resultat.'
Vi är specialister på att optimera webbplatser så att de syns bättre i sökmotorerna. Vi arbetar med strategi och utveckling men också operativt med webbteknik direkt på webbplatsen.

- Högre placeringar: Våra tekniker för sökmotoroptimering hjälper din webbplats att rankas högre på sökmotorns resultatsidor (SERP), vilket innebär att fler människor kommer att se din webbplats.

- Ökad trafik: Fler personer som ser din webbplats innebär fler potentiella kunder och därmed mer försäljning.

- Bättre avkastning på investeringar: Jämfört med andra marknadsföringsmetoder online är sökmotoroptimering ett av de mest kostnadseffektiva sätten att generera leads och försäljning från din webbplats.

- Större synlighet: En väloptimerad webbplats kommer att ses av fler människor, vilket ökar varumärkeskännedomen och räckvidden.

 

Vi arbetar med Sökmotoroptimering i tre steg:

  1. Vi gör en SEO Audit. Hälsokontroll för att hitta fel som påverkar ranking negativt.
  2. SEO Optimering och Reparation. Vi reparerar och arbetar med hemsidan för att ta bort de fel som påverkar rankingen negativt.
  3. Vi arbetar långsiktigt med att förbättra och behålla ranking med Aktiv SEO.

Sökmotorer rankar webbplatser högre om de har en bra design, är lätta att använda och innehåller unikt innehåll.

 

Sökmotoroptimering är ett sätt att få din webbplats att synas så högt som möjligt i sökresultaten. Sökmotorer belönar webbplatser som tillhandahåller relevant information och unikt innehåll, som är lätta att använda med korrekt design eller kod från början så att de rankas högre än andra!

För att rankas högre i sökmotorerna är det viktigt att ha en väl utformad och kodad webbplats. Det finns många sätt att göra detta med SEO-tekniker.
Det primära målet för att skapa en estetiskt tilltalande webbplats är inte bara vad besökarna ser utan också hur de upplever ditt innehåll, vilket påverkar deras beslut om de stannar kvar vid ett visst tillfälle på sidorna eller inte.

Målet med en sökmotor är att belöna saker som är användbara och intressanta. För att göra detta fokuserar de på att tillhandahålla relevant information med lättanvända funktioner samt korrekt design/kod så att du snabbt kan hitta det du söker!


1. SEO Audit – En fullständig analys av din webbplats

 

Hur beter sig din webbplats? Vi tittar under huven.

- SEO Audit avslöjar alla potentiella problem på din webbplats som hindrar den från att rankas på Google

Med vår SEO Audit genomsöker vi alla sidor på webbplatsen. Ni får sedan en rapport med visualiserade diagram, flaggning av alla SEO-problem samt rekommendationer om hur man löser problemen. 

- SEO-utredningen görs med hjälp av flera olika mätvärden och spårningsverktyg mot över 2000 definierade SEO-problem
 
- Öka kontakter och försäljning utan dyr reklam

2. SEO Optimering och Reparation

 

I steg två går vi igenom, reparerar och optimerar hemsidan utifrån de rapporter och fel vi hittat i steg ett.

Vi justerar sökord som hemsidan innehåller, optimerar text, struktur, kopplingar till analysverktyg och ser till att hemsidan inte innehåller fel som påverkar rankingen negativt.


3. Aktiv SEO

 

Aktiv SEO går ut på att vi efter steg ett och steg två, följer kunden i 6 månader eller längre för att följ upp, rapportera förändringar och justera optimeringen för bäst resultat. Det innebär att vi inte bara 1. identifierar problemen och 2. fixar dem utan vi ser till att ni förbättrar er position jämfört med era konkurrenter.

Med Aktiv SEO arbetar vi med ökning av trafik, konverteringar, sökordsoptimering och kampanjer. Aktiv SEO är speciellt bra för företag som har internet som sin primära försäljningskanal och där förändringar/utveckling hos konkurrenter kan på verka den egna verksamhetens resultat.

 

Digital marknadsföring med fokus på optimering och analys

Att arbeta med digital marknadsföring innebär att man använder digitala verktyg och plattformar för att nå ut med sina budskap och för att få fler kunder. Det kan innebära att man sätter upp annonser på sociala medier, skapar en hemsida eller blogg, eller använder e-postmarknadsföring för att nå ut till sina målgrupper.

En viktig del av att arbeta med digital marknadsföring är att förstå hur målgruppen beter sig online. Genom att använda olika verktyg för att analysera webbtrafiken och kundbeteenden kan man få en bättre bild av hur man ska nå ut med sina budskap på ett effektivt sätt.

En annan viktig aspekt av digital marknadsföring är att skapa innehåll som engagerar och intresserar målgruppen. Det kan handla om att skriva blogginlägg, skapa videos eller göra sociala medieinlägg som ger värde och underhållning för mottagaren.

Att lyckas med digital marknadsföring kräver därför en kombination av strategiskt tänkande, teknisk kompetens och kreativitet. Genom att använda sig av olika verktyg och plattformar, och genom att skapa innehåll som engagerar målgruppen, kan man nå ut med sina budskap och få fler kunder på ett effektivt sätt.

 

Metoder och tillvägagångssätt inom digital marknadsföring.

Här är några exempel som vi arbetar med.

  • Annonsering på sociala medier: Det är möjligt att sätta upp annonser på plattformar som Facebook, Instagram och LinkedIn för att nå ut till en specifik målgrupp. Genom att målrikta annonserna kan man säkerställa att de når rätt personer och på så sätt öka chanserna att få fler kunder.

  • E-postmarknadsföring: Genom att samla in e-postadresser från kunder och prenumeranter kan man skicka ut nyhetsbrev och erbjudanden direkt till deras inkorgar. E-postmarknadsföring kan vara ett bra sätt att nå ut till en redan existerande publik och hålla dem engagerade och intresserade av företaget.

  • Sökmotoroptimering (SEO): Genom att optimera sin hemsida för sökmotorer som Google kan man förbättra dess placering på sökresultatssidorna. Det innebär att hemsidan blir lättare att hitta för användare som söker efter relaterade sökord, vilket kan öka trafiken till hemsidan och öka försäljningen.

  • Innehållsmarknadsföring: Genom att skapa intressant och värdefullt innehåll, såsom blogginlägg, videos eller infographics, kan man väcka intresse hos målgruppen och visa att man är en expert inom sitt område. Innehållsmarknadsföring kan också hjälpa till att öka trafiken till hemsidan och öka varumärkeskännedomen.

Generellt sett är det viktigt att använda en kombination av olika metoder och tillvägagångssätt för att få maximal effekt av sin digitala marknadsföring. Man bör också vara beredd att testa och anpassa sin strategi efter hur målgruppen reagerar och beter sig online.

18 år i webbranschen med digital strategi och optimering

Vi har lång erfarenhet av reklam- och webbranschen där vi jobbat med åtskilliga stora och små kunder och varumärken.

Vi har arbetat med digital strategi och webb i över 18 år. Vi ligger i framkant inom webb- och reklamtrender, och håller hela tiden ett vakande öga på utvecklingen kring digitala medier och Sökmotoroptimering.

Vi har byggt över 200 hemsidor i system som Joomla, Wordpress, Drupal, Umbraco och andra CMS. Vi bygger, modifierar, underhåller och administrerar hemsidor. Vi bygger dynamiska hemsidor med CMS-system som kunder själv kan administrera, och hjälper företag som redan har en fungerande IT-struktur med bland annat strategi, struktur och innehåll som texter och bilder.

Vi bygger hemsidor och webbsystem som är optimerade och kodade enligt gällande och nya sökmotoroptimeringsregler. Vi kan även hjälpa våra kunder att kontinuerligt bibehålla en hög position på till exempel Google med Aktiv SEO. Dessutom arbetar vi med SEO Audit och SEO Optimering

 

Vi arbetar primärt inom följande områden:

  • SEO - Sökmotoroptimering. Optimering i tre steg av hemsida eller E-handelssida för att organiskt ranka på Google.
      SEO Audit - Hälsokontroll av fel som påverkar ranking negativt.
      SEO Optimering och Reparation - Optimering och reparation.
      Aktiv SEO - Uppföljning, aktivt arbete med ranking.
  • SEM – Köpta sökord på Google. Google Ads (AdWords)
  • Programmatics – realtidsbudgivning av digital annonsering med målgruppsstyrning och konverteringsoptimering.
  • Segmentering - Datadriven digital marknadsföring genom segmentering av kunddata och look a likes.
  • Statistik - Digitala analyser, statistik, datadrivet beslutsunderlag.
  • Hemsidor, webbsystem, bokningssystem
  • E-handelssystem
  • Digital Strategi
  • Digitala annonser - Webbanners och digital annonsering, display
  • Social media marketing
  • Social mediabevakning och kampanjer
  • Digital trendspaning
  • Optimering av digitala plattformar
  • Webdesign, och frontend kodning CSS, HTML, PHP, Javascript.
  • Systemutveckling
  • Domäner, webbhotell, serversystem.
  • Digital support - systemsupport, eller digital support
  • Digital rådgivning - löpande, vid utveckling eller upphandling
  • CMS – Joomla, Drupal, WordPress, Umbraco, EPI Server
  • UX - user experience design
  • UI - user interface design